Publicaciones

  • Oliveira, W. & Montecinos, C. (1998). Social pedagogy: presence, commitment, identification, and availability. Teaching Education 9(2). http://www.teachingeducation.com/vol9-2/oliveira.htm)
  • Gutiérrez, M., Núñez, C., & González, L. (1997). Relación profesor – alumno: nuevos desafíos. Seminario Internacional sobre educación y valores. 3 (1), 339-344
  • Montecinos, C. (1997). Alternative conceptions of a structure for interconnectedness. En D. Else (Ed.) Historical development and advancement of cultural diversity in the Cedar Falls/Waterloo Metropolitan area: An Iowa sesquicentennial university/community seminar. (Monograph Series, Vol VII, No 1, pp 107-110). Cedar Falls, IA: University of Northern Iowa, Institute for Educational Leadership.
  • Oliveira, W., & Montecinos, C. (1997). Education in the open environment: Conceptualization and practice. Humanics: The Journal of Leadership for Youth and Human Service, 3-6.
  • Vincent, C. J., Montecinos, C., & Boody, R. M. (1997). Using the beginning teacher professional portfolio in the employment process. Journal of Employment in Education, 1, 33-43.
  • Montecinos, C., & Nielsen, L. (1997). Gender and cohort differences in university students= decisions to become elementary teacher education majors. Journal of Teacher Education, 48, 47-5.
  • Quaas, C. (1996). Nociones de investigación aplicada a la psicopedagogía. Antofagasta: Universidad Católica del Norte.
  • Quaas, C. (1996). Evaluación psicopedagógica. Antofagasta: Universidad Católica del Norte.
  • Quaas, C. (1994). Un enfoque para la evaluación de planes y programas de asignatura en una institución de educación superior. En 7º Jornadas Nacionales de Evaluación en la Educación Superior (pp. 33-43). EUV.